söndag 28 mars 2010

Ilandstigning och bilfärd till Orlando

Söndag och dags att stiga i land och bege sig ut på nya äventyr. Eftersom vi bar våra ryggsäckar själva (istället för att ställa ut dem kvällen innan och få dem burna av båten) så kunde vi välja vilken tid vi ville kliva av så vi tog det ganska lugnt på morgonen med packning av det sista samt lite god frukost.

Väl iland fick vi vänta en bra stund innan vår shuttle till hyrbilsfirman kom och väl där fick vi köa ett bra tag innan det var dags att gå ut för att hämta vår hyrbil. Dock var bilarna i ekonomiklassen slut så vi fick välja mellan en stor SUV eller en Mercury så valet föll på den mindre av dem, Mercuryn. Så i vår svarta otroligt Amerikanska bil begav vi oss upp mot Orlando och som vanligt under denna resa körde vi helt utan GPS eller riktiga kartor men lyckades ändå ta oss fram till rätt plats utan större problem.

Innan vi for till hotellet kikade vi in på Premium Outlet där det finns mängder av outletbutiker av olika slag. Den vi fastnade mest för var dock Eckö där priserna var otroligt bra och vi hade kunnat köpa på oss hur mycket som helst! Det hela slutade dock med att vi inte köpte något alls utan bestämde oss för att åka tillbaks dagen efter eftersom vi inte riktigt kunde bestämma oss för vad vi skulle lägga våra pengar på denna gång.

Vårt superbilliga hotell Howard Johnson för endast 28 USD (mindre än 210 kronor/natten) översteg verkligen våra förväntningar då de hade fått en del klagomål på Hotels.com. Rummen var rena, Internet fungerade på rummet, hotellpersonalen var lika trevlig/otrevlig som tidigare personal vi mött och hotellet låg mycket bra placerat med närhet till det mesta samt gratis shuttle till Disney-parkerna.

Innan vi somnade bokade vi våra biljetter till Sea World inför morgondagen. Egentligen hade vi inte tänkt besöka Sea World men efter Elle och Peters positiva kommentarer om nöjesparken bestämde vi oss för att tillbringa en dag där.