tisdag 26 januari 2010

På Arlanda

Nu börjar det närma sig avgång och vi börjar inse att vi faktiskt är på väg! Vårt första plan går vid 7-tiden mot Bryssel där vi byter till nästa plan mot Abu Dhabi (Förenade Arabemiraten). Från Abu Dhabi kommer vi så småningom att flyga emot Kapstaden med en snabb mellanlandning i Johannesburg.

När är vi då framme i Kapstaden efter alla dessa flygbyten...? Jo om ca 1 dygn!!! Väl där väntar en hyrbil som ska ta oss till staden Fish Hoek strax utanför Kapstaden.

Resan ner till Arlanda gick iallafall otroligt bra då den ju firades med vin, ostbågar, popcorn och film på vår mini-pc.

Nästa gång vi hörs befinner vi oss alltså i varma Sydafrika =).

5 kommentarer:

  1. Lycka till!
    Mitt giftlager har för tillfället tagit slut, men så fort jag får in lite mer mjältbrand (Isak föreslog SARS)så ska du nog se att det dyker upp ett litet kuvert :P
    Pösmunken hälsar.

    //Ia.

    SvaraRadera
  2. Hej på Er!
    Å..det där låter skönt! Önskar Er all lycka på färden..och jag ser fram emot en spännande reseblogg.//Disa

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att komma iväg! haha jag är lite tidig för att kommentera redan kanske, men skulle bara berätta att på vår friluftsdag med skolan kommer de att finnas agility som val, då jag funderar på att välja de och ha med mig Aslan! kramar till er!

    SvaraRadera
  4. Anders och Josefin28 januari 2010 kl. 09:23

    Ia: Haha, vilken tur att vi klarar oss än så länge då;) Ska se till att inte lämna ut någon adress i bloggen iallafall! Har ännu inte sett någon restaurang som serverar ärtsoppa så Kapstaden verkar inte vara något för dig ;)

    Disa: Tack så jättemycket! Roligt att du följer oss!!

    Maja: Ja det är helt underbart!! Ja det tycker jag absolut du ska göra, kommer han säkert att älska!!

    SvaraRadera
  5. Det ska bli spännande att följa er resa hemifrån.ni verkligen åkte i rätt tid. 20 cm snö igår och 30 idag ... helt sjukt..!!ha det så bra.Kram Johan,Lollo & Elliot

    SvaraRadera